Få vores nyheder på mail

NNIT indgår aftale med Københavns Lufthavne A/S og støtter deres digitale transformation

Pressemeddelelse   •   Okt 29, 2018 09:03 CET

København, 29. oktober, 2018 – NNIT, en førende leverandør af it-services og konsulentydelser, har indgået kontrakt med Københavns Lufthavne A/S om drift af forretningskritiske SAP-systemer de kommende op til fem år.

Lufthavnen kræver en meget robust infrastruktur, som er genstand for stram regulering, og som samtidig kalder på agil udvikling inden for transformative teknologier såsom ”tingenes internet” til gavn for de flere end 80.000 daglige rejsende.

NNIT har gennem det seneste år samarbejdet med Københavns Lufthavne på forskellige projekter om eksempelvis persondata samt it-ledelse og rådgivning.

De to teams kender derfor allerede hinanden godt, forklarer Jacob Hahn Michelsen, Senior Vice President, NNIT:

”Fleksibilitet og nærhed har været vigtige faktorer for denne aftale, det har Københavns Lufthavne været meget åbne om, så vi er meget stolte af at have gjort os fortjent til deres tillid.” Han fortsætter:

”Vi synes det er enormt spændende at være med til Københavns Lufthavns digitale transformation. De går på mange måder forrest i rækken af danske virksomheder, der bruger nye teknologier til at styrke kundeoplevelsen og effektivisere forretningen. Vi glæder os til at hjælpe dem med at få mest muligt ud af deres investeringer i software.”

Mange virksomheder planlægger en opgradering til SAP S4/HANA, den næste generation af det populære Enterprise Ressource Planning Software (ERP), et element som der er lagt stor vægt på i samarbejdet mellem NNIT og Københavns Lufthavne.

”Disse systemer behandler forretningskritiske data, så det er afgørende for vores digitalisering at være i front her,” forklarer Jonas Dan Jørgensen, IT-direktør, Københavns Lufthavne:

”Vi lægger trygt ansvaret for drift og udvikling af SAP hos NNIT og ser frem til at de rykker tættere på vores forretning. ”

Driften af SAP blev udbudt i juni 2018, hvor i alt fire leverandører blev inviteret til at byde på opgaven. NNIT leverede tilbuddet med den bedste balance mellem kvalitet og pris.

Kontrakten andrager et mindre, tocifret DKK millionbeløb.

NNIT er en af Skandinaviens største SAP-huse med flere end 350 SAP-konsulenter og leverandør af alle serviceydelser. Med SAP har NNIT sikret dusinvis af virksomheder en stabil driftskerne på tværs af deres forsyningskæde. Med den seneste generation – SAP S/4HANA – får de en agil platform designet til at transformere forretningen digitalt og geare deres mest forretnings-kritiske systemer. NNIT er certificeret SAP S/4HANA certificeret partner.

Yderligere oplysninger

Helga Heyn, NNIT Communications, +45 30 77 81 41, hhey@nnit.com.

Om NNITNNIT A/S er en af Danmarks førende leverandører af it-services og rådgivning. NNIT A/S leverer en bred vifte af it-services og -løsninger til sine kunder, primært inden for life sciences-sektoren i Danmark og internationalt samt til kunder inden for kundegrupperne public, enterprise og finans i Danmark. NNIT A/S har flere end 3.100 medarbejdere globalt. www.nnit.com

Om Københavns Lufthavne

https://www.cph.dk/om-cph