Få vores nyheder på mail

NNIT meddeler, at et strømudfald i selskabets datacenter i går eftermiddag har forårsaget nedbrud af it-systemer hos en række kunder

Nyhed   •   Apr 27, 2017 13:25 CEST

Elforsyningen blev hurtigt genetableret, og NNIT arbejder med at gennemgå de systemer, som fortsat er påvirket af nedbruddet. NNIT kan endnu ikke oplyse, hvornår alle systemer er oppe at køre igen, men alle relevante ressourcer er sat ind på at løse problemet.

NNIT står for driften af DSBs it-systemer, som derfor er påvirket af situationen. Flere systemer er kommet op at køre, mens enkelte fortsat er påvirket, herunder systemet til tog-disponering. Det har betydet mindre forsinkelser i dag men har heldigvis ingen konsekvenser for togdriften p.t.

”Lige nu fokuserer vi på at få problemerne løst, så lamperne hurtigst muligt lyser grønt igen ude hos alle vores kunder. Vi er meget opmærksomme på, at dette har konsekvenser for vores kunder og brugerne af disse systemer,” siger Ricco Larsen, Senior Vice President, NNIT.

Pressekontakt: Helga Heyn, NNIT, Tlf.: 30778141